• 02177733340
  • 09122758364
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
انالوگ

تعریف موج و رادیوهای دوطرفه آنالوگ

رادیو دو طرفه رادیویی است که هم می تواند امواج رادیویی را ارسال و هم دریافت کند (فرستنده گیرنده)، بر خلاف گیرنده که فقط محتوا را دریافت می کند. این یک فرستنده و گیرنده در یک واحد است که برای ارتباط صوتی فرد با سایر کاربران با رادیوهای مشابه استفاده می شود. رادیوهای دو طرفه در مدل های ثابت ، سیار و مدل های قابل حمل دستی هستند. رادیوهای دو طرفه دستی را اغلب واکی تاکی، یا دستی می نامند. رادیوهای دو طرفه توسط گروه‌هایی از افراد جدا از هم استفاده می‌شود که نیاز به برقراری ارتباط صوتی مداوم دارند، مانند خلبانان هواپیما و کنترل‌کننده‌های ترافیک هوایی، ناخدای کشتی و فرماندهان بندر، پرسنل خدمات اضطراری مانند آتش‌نشانی، پلیس و امدادگران آمبولانس، تاکسی . خدمات، سربازان و واحدهای نظامی، کارمندان فست فود و انبار، و رادیو اماتورها.

سیستم‌های رادیویی دو طرفه معمولاً از یک کانال رادیویی استفاده می‌کنند و در حالت نیمه دوطرفه کار می‌کنند: فقط یک کاربر در کانال می‌تواند در یک زمان ارسال کند، بنابراین کاربران در یک گروه کاربری باید به نوبت صحبت کنند. رادیو به طور معمول در حالت دریافت است، بنابراین کاربر می تواند سایر ارسال ها را در کانال بشنود. هنگامی که کاربر می خواهد صحبت کند، دکمه " پوش " را فشار می دهد، که گیرنده را خاموش می کند و فرستنده را روشن می کند. وقتی دکمه را رها کرد گیرنده دوباره فعال می شود.

 

به طور کلی، رادیو بی سیم استفاده از سیگنال ها با امواج فرکانس پایین در طیف الکترومغناطیسی است. ارتباطات رادیویی به طور خاص به معنای رادیویی است که برای ارتباطات دو طرفه استفاده می شود، رادیو به معنای انتقال اطلاعات از طریق امواج رادیویی با تغییر سیستماتیک یک یا چند ویژگی تابش است. این تغییر می تواند چیزی به سادگی روشن و خاموش کردن یک کد مورس باشد. سپس گیرنده به موج خاص گوش می دهد و می تواند داده های اصلی را با تفسیر استخراج کند. در عمل، فرستنده حاوی یک منبع انرژی است که یک جریان متناوب با نوسان دلخواه تولید می کند. فرستنده یک یا برخی از ویژگی های این انرژی را مدوله می کند (تغییر می دهد) تا اطلاعات را روی آن حک کند. به عنوان مثال، مدولاسیون می تواند با تغییر قدرت یا فرکانس امواج رادیویی رخ دهد. این گزینه‌ها به‌عنوان مدولاسیون دامنه (AM) و مدولاسیون فرکانس (FM) شناخته می‌شوند و می‌توانند با صحبت کردن با صدای بلند یا آرام مقایسه شوند.سپس فرستنده انرژی مدوله شده را از طریق یک آنتن منتقل می کند که جریان متناوب را به تابش الکترومغناطیسی در حال حرکت در فضا تبدیل می کند. هنگامی که این تابش به یک آنتن برخورد می کند، قسمت هایی از این تابش را دوباره به جریان الکتریکی تبدیل می کند. سپس گیرنده جریان را تقویت و دمودوله میکند تا سیگنال مفیدی ایجاد کند که بتواند برای بازتولید اطلاعات ارسال شده استفاده شود. به عنوان مثال. بلندگو

.

.

.

تابش الکترومغناطیسی شکلی از میدان الکترومغناطیسی (EMF) است . میدان الکترومغناطیسی همانطور که از نامش پیداست ترکیبی از میدان الکتریکی و مغناطیسی است. یک میدان الکتریکی همیشه یک ذره ایستا با بار الکتریکی را احاطه می کند. هنگامی که ذره باردار نسبت به ناظر حرکت می کند و جریان الکتریکی ایجاد می کند، میدان مغناطیسی نیز ایجاد می شود و یک میدان الکترومغناطیسی ظاهر می شود. یعنی همه بارها و جریان ها یک میدان الکترومغناطیسی تشعشع می کنند. تابش الکترومغناطیسی به نوبه خود یک EMF شدیدی است که تحت تأثیر منبع آن قرار دارد. بنابراین تابش الکترومغناطیسی نوعی انرژی است که از ذرات ساطع می شود که رفتار موج مانندی را هنگام حرکت در فضا نشان می دهند. شدت این میدان های الکتریکی و مغناطیسی رابطه ثابتی دارند. آنها عمود بر یکدیگر و عمود بر جهت انرژی و انتشار موج هستند.

 

 

تابش الکترومغناطیسی با سرعت ثابت تقریباً 300000 کیلومتر بر ثانیه، یعنی سرعت نور، از منبع خود دور می شود. EMR بر اساس فرکانس طبقه‌بندی می‌شود، یعنی اینکه چند پیک در هر ثانیه دارد. این طبقه بندی ها را می توان در تصویر زیر مشاهده کرد که از فرکانس های پایین تا بالا را شامل می شود. نوع تشعشعی که به عنوان امواج رادیویی طبقه بندی می شود دارای کمترین فرکانس در طیف است. بسته به فرکانس آن، تابش خواص خاصی به دست می آورد، که منجر به طیف گسترده ای از کاربردهای EMR شده است. علاوه بر امواج رادیویی، طیف از امواج مایکروویو، تابش مادون قرمز، نور مرئی، اشعه ماوراء بنفش، اشعه ایکس و در نهایت پرتوهای گاما نیز تشکیل میشود.


جهت انتخاب برند و مدل بیسیم آنالوگ خود لطفا به بخش فروشگاه مراجعه کنید.


فروشگاه لوازم مخابراتی

Search

اینستاگرام تهران بسامد مکان

© 2024 کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ایستگاه شبکه بیسیم می باشد