• 02177733340
  • 09122758364
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
تترا

تترا


تترا چیست و کجا کاربرد دارد ؟

سیستم های TETRA در  دو بخش ایمنی عمومی و تجاری توسط سازمان هایی که نیاز به ارتباطات با قابلیت اطمینان، ظرفیت و امنیت  خود دارند استفاده می شود. زیرساخت‌ها، دستگاه‌ها، خدمات و برنامه‌های کاربردی TETRA توسط بسیاری از صنایع از جمله ایمنی عمومی، نفت و گاز، حمل‌ونقل و تدارکات، تاسیسات و غیره استفاده می‌شوند. اثربخشی، قابلیت اطمینان و امنیت TETRA همراه با طیف وسیعی از کاربردهای آن، آن را به ابزار اصلی ارتباط برای بسیاری از مشاغل و سازمان ها تبدیل کرده است. فن آوری های TETRA هر صنعتی را قادر می سازد تا ارتباطات ایمن و قابل اعتماد داشته باشد. به همین دلیل است که شما فناوری TETRA را در بیش از 130 کشور جهان خواهید یافت . فناوری تترا میتواند،  پلیس، خدمات فوریت های پزشکی و آتش نشانی و نجات و همچنین شرکت های تاسیساتی، خطوط ریلی و مترو، نیروگاه ها، پالایشگاه های نفت و کارخانه های شیمیایی را پشتیبانی می کند.

پنج واقعیت که باید در مورد تترا بدانید . 


آیا شبکه TETRA می تواند با فناوری های دیگر متصل شود؟

دراستاندارد TETRA اتصال به شبکه های دیگر را عمدتاً به تولید کننده گان واگذار می کند. با این حال، اکثر پروتکل ها در این سیستم ممکن است.

به عنوان مثال، سیستم های ایرباس خدمات تماس گروهی آنالوگ و دیجیتال را با استفاده از رابط Generic Four Wire متصل می کنند. برای تماس های یک به یک برای اتصال به PABX یک سازمان، به PSTN یا شبکه های سلولی، و همچنین رابط هایی برای اتصال SDS با شبکه های سلولی و ترافیک داده IP با شبکه های داده وجود دارد.

به طور معمول، تمام خدمات شبکه قدیمی را می توان به هم متصل کرد. علاوه بر این، می‌توانید تلفن‌های هوشمند و سایر راه‌حل‌های پهنای باند را انتخاب کنید و آنها را به‌طور مؤثری به سیستم‌های ایرباس TETRA متصل کنید. چنین راه‌حل‌های ترکیبی راهی آسان برای مأموریت حیاتی هستند.


TETRA امروزه در کجا استفاده می شود و کاربران چه کسانی هستند؟

 TETRA پرکاربردترین استاندارد دیجیتال PMR در جهان است که در حدود 130 کشور جهان مستقر شده است. گروه های کاربران از آژانس های ایمنی عمومی در سراسر کشور و شرکت های تاسیساتی گرفته تا تاسیسات کارخانه های صنعتی تنها با یک یا دو ایستگاه پایه متفاوت هستند. بیشتر سازمان‌های که به ارتباطات خود متکی هستند، می‌خواهند از داده‌ها و همچنین صدا استفاده کنند - و به همین دلیل بسیاری از آنها سیستم TETRA  انتخاب می‌کنند.

 

TETRA چقدر برای تله متری یا اهداف مشابه مناسب است؟

 TETRA برای برنامه های داده های حیاتی که نیاز به قابلیت اطمینان نهایی دارند به خوبی مناسب است. به طور معمول، تله متری چندین تراکنش را ایجاد می کند . TETRA پیام رسانی قدرتمند Short Data Service (SDS) را ارائه می دهد. این پیام ها را می توان در کانال کنترل، در حین گفتار و کانال های داده اختصاصی تحویل داد. حتی نوع کانال را می توان با توجه به بار واقعی کانال تغییر داد. علاوه بر این، آدرس دهی گروهی چندین دستگاه را می توان با یک پیام واحد کنترل کرد تا در ظرفیت و زمان صرفه جویی شود. سرویس TETRA IP Packet Data برای پیام‌های (16 بایتی)، پیام‌های SDS 140 بایت  و داده‌های  IP می‌تواند واقعاً منطقی باشد، به خصوص زمانی که کمبود فضای فرکانسی وجود دارد.



آیا رمزگذاری TETRA به اندازه AES با P25 و DMR کارآمدی دارد ؟ 

AES الگوریتمی است که عمدتاً برای رمزگذاری صوتی استفاده میشود. استفاده از تترا  همچنین می تواند برای پیام های SDS رمزگذاری شده گسترش یابد. سایر الگوریتم های رمزگذاری در این سیستم قابل استفاده هستند. با این حال، امنیت در TETRA، به‌ویژه در سیستم‌های Airbus TETRA، بسیار بیشتر از رمزگذاری است. با احراز هویت متقابل شروع می شود، جایی که هر دو رادیو (واحد مشترک) و شبکه TETRA یکدیگر را تأیید می کنند. سپس چندین روش رمزگذاری رابط هوایی برای رمزگذاری تمام ترافیک، از جمله صدا، سیگنال و داده وجود دارد. فراتر از اینها مکانیسم هایی برای تشخیص پارازیت با تنظیم مجدد خودکار فرکانس های ایستگاه پایه، sandbox  سازمان ها و کاربران در یک شبکه مشترک (به نام شبکه رادیویی خصوصی مجازی (VPRN)) و موارد دیگر وجود دارد. به طور خلاصه، امنیت TETRA در هر سطح بسیار کارآمد است.

جهت انتخاب برند و نوع بیسیم تترای و یا راه اندازی شبکه لطفا به قسمت فروشگاه مراجعه کنید.


فروشگاه لوازم مخابراتی

Search

اینستاگرام تهران بسامد مکان

© 2024 کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ایستگاه شبکه بیسیم می باشد