• 02177733340
  • 09122758364
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
آنتن ها

آنتن ها


آنتن که درگاه انتشار امواج  نیز نامیده می شود، از اجزاء سیستم های رادیویی، تلویزیونی و راداری است که امواج رادیویی دریافت و یا ارسال  می کند. آنتن‌ها معمولاً فلزی هستند و پیکربندی‌های متنوعی دارند، از دستگاه‌های دکل مانندی که برای پخش رادیویی و تلویزیونی استفاده می‌شوند تا بازتابنده‌های سهموی بزرگ که برای دریافت سیگنال‌های ماهواره‌ای و امواج رادیویی تولید شده توسط اجرام نجومی دور استفاده می‌شوند.

اولین آنتن توسط فیزیکدان آلمانی هاینریش هرتز ابداع شد. در اواخر دهه 1880، او آزمایشی مهمی را بر اساس نظریه ریاضیدان و فیزیکدان بریتانیایی جیمز کلرک ماکسول انجام داد تا ثابت کند که نور مرئی تنها یک نمونه از یک کلاس بزرگتر از اثرات الکترومغناطیسی است که می تواند از هوا (یا فضای خالی) به صورت متوالی عبور کند.  هرتز برای چنین امواجی فرستنده ای ساخت که از دو صفحه فلزی مسطح و مربعی تشکیل شده بود که هر کدام به یک میله متصل بودند و میله ها به نوبه خود به کره های فلزی نزدیک به هم متصل شدند. یک سیم پیچ القایی متصل به کره ها باعث می شود جرقه ای از شکاف بپرد و جریان های نوسانی در میله ها ایجاد کند. دریافت امواج در نقطه ای دور با پرش جرقه ای از شکافی در یک حلقه سیم نشان داده شد.

فیزیکدان ایتالیایی، گوگلیلمو مارکونی، مخترع اصلی تلگراف بی سیم، آنتن های مختلفی برای ارسال و دریافت ساخت و همچنین به اهمیت ساختار آنتن در انتقال سیگنال های فرکانس پایین پی برد. در آنتن‌های اولیه ساخته شده توسط مارکونی و دیگران، فرکانس‌های عملیاتی عموماً بر اساس اندازه و شکل آنتن تعیین می‌شد. در آنتن های بعدی فرکانس توسط یک نوسانگر تنظیم می شد که سیگنال ارسالی را تولید می کرد.

آنتن های قوی تری در دهه 1920 با ترکیب تعدادی از عناصر در یک آرایه سیستماتیک ساخته شدند. آنتن‌های شیپوری فلزی در دهه‌های بعدی و به دنبال توسعه موجبرهایی که می‌توانستند انتشار سیگنال‌های رادیویی با فرکانس بسیار بالا را هدایت کنند، ابداع شدند.

در طول سال ها، انواع مختلفی از آنتن ها برای اهداف مختلف ساخته شده اند. یک آنتن ممکن است به طور خاص برای ارسال یا دریافت طراحی شود، اگرچه این عملکردها ممکن است توسط یک آنتن انجام شود.

یک آنتن فرستنده، به طور کلی، باید بتواند انرژی الکتریکی بسیار بیشتری را نسبت به یک آنتن گیرنده تحمل کند. همچنین ممکن است یک آنتن برای ارسال در فرکانس های خاص طراحی شود. به عنوان مثال، در ایالات متحده، پخش رادیویی مدولاسیون دامنه (AM) در فرکانس‌های بین 535 تا 1605 کیلوهرتز (کیلوهرتز) انجام می‌شود. در این فرکانس ها، طول موج صدها متر یا یارد است و بنابراین اندازه آنتن بسیار بزرگ است.

از سوی دیگر، پخش مدولاسیون فرکانس (FM) در محدوده 88 تا 108 مگاهرتز (MHz) انجام می شود. در این فرکانس ها طول موج معمولی حدود 3 متر (10 فوت) است و آنتن باید با دقت بیشتری نسبت به موج الکترومغناطیسی، چه در ارسال و چه در دریافت، تنظیم شود.

آنتن ها ممکن است از سیم تک رشته ای یا میله در اشکال مختلف (آنتن های دوقطبی، حلقه ای و مارپیچ) یا از آرایش دقیق تر عناصر (آرایه های خطی، مسطح یا الکترونیکی هدایت شونده) تشکیل شده باشند.

بازتابنده‌ها و آنتن‌های عدسی از یک بشقاب سهموی برای جمع‌آوری و تمرکز انرژی امواج رادیویی استفاده می‌کنند، تقریباً به همان روشی که یک آینه سهموی در تلسکوپ بازتابی پرتوهای نور را جمع‌آوری می‌کند. آنتن های جهت دار به گونه ای طراحی شده اند که مستقیماً به سمت منبع سیگنال هدف قرار گیرند و در جهت یابی استفاده می شوند.


شما میتوانید قیمت و مشخصات آنتن دلخواه خود را در فروشگاه ما پیدا کنید



Search

اینستاگرام تهران بسامد مکان

© 2024 کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ایستگاه شبکه بیسیم می باشد