• 02177733340
  • 09122758364
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
. . محکومیت هایترا

مدت ها اختلاف بین هایترا و موتورولا و اینکه چگونه hyt تبدیل به هایترا گردید، سوال بزرگی بود .

پس از اینکه هیئت منصفه فدرال در شیکاگو دریافتند که غول چینی  Hytera اسرار تجاری Motorola  را دزدیده و نقض کپی رایت کرده است، شرکت موتورولا  در صدراخبار قرار گرفت و نزدیک به 765 میلیون دلار غرامت از شرکت هایترا  به عنوان بخشی از این حکم دریافت کرد، هیئت منصفه 345.8 میلیون دلار به عنوان خسارت جبرانی و 418.8 میلیون دلار به عنوان خسارت تنبیهی به موتورولا اعطا کرد این بالاترین مبالغی است که شرکت موتورولا  تا به حال به عنوان جریمه درخواست کرده بود. گرگ براون، رئیس و مدیرعامل موتورولا، گفت: حکم امروز یک پیروزی بزرگ برای شرکت ما است. " موتورولا همیشه سرمایه گذاری قابل توجهی در تحقیق و توسعه انجام داده است تا فناوری های پیشگام را برای مشتریان خود در سراسر جهان به ارمغان بیاورد. در مقابل، Hytera  به راحتی از تلاش و نوآوری مهندسان ما سود می برد. رای هیئت منصفه حرف ما را تایید می کند. پیروزی در این دعوای حقوقی جهانی علیه Hytera  نشان داد که  سرقت اسرار تجاری و سورس منابع  قابل تحمل نخواهد بود."

 

Motorola  گفت که این شرکت اکنون به دنبال حکمی در سراسر جهان است  تا Hytera از "سوء استفاده" بیشتر از اسرار تجاری دزدیده شده شرکت ها و نقض کپی رایت آنها جلوگیری کند.  موتورولا در ابتدا شکایت سرقت اسرار تجاری را در 14 مارس 2017 ارائه کرده بود، زمانی که ادعا کرد رادیوها و تکرار کننده های دو طرفه Hytera از اسرار تجاری که از موتورولا به سرقت رفته استفاده کرده است . سپس این شرکت شکایت خود را در 30 ژوئیه 2018 به روز کرد تا شامل اتهام هایی شود که Hytera  به طور غیرقانونی سورس کد های منبع استفاده شده در  MOTOTRBO  را در محصولات Hytera کپی کرده است و این که قوانین حق کپی رایت  ایالات متحده را نقض کرده است. در طول محاکمه،موتورولا شواهدی ارائه کرد مبنی بر اینکه Hytera  بیش از 10000 سند محرمانه موتورولا  و میلیون ها خط از سورس کد های بسیار محرمانه موتورولا  را سرقت کرده است و اقداماتی را برای پنهان کردن سرقت خود برای جلوگیری از شناسایی انجام داده است. با این حال،جنگ  بین موتورولا و Hytera تمام نشده است.  موتورولا یک پرونده دیگر برای نقض جداگانه علیه Hytera دارد که در حال بررسی است و انتظار می رود در اواخر سال 2020 یا اوایل سال 2021 محاکمه شروع شود. برای این  پرونده،  موتورولا ادعا می‌کند که رادیوهای دو طرفه، تکرارکننده‌ها و سیستم‌های ارسال دیتا Hytera  ،اختراع و متعلق به موتورولا  را نقض کرده و محصولات «بازطراحی‌شده» سری i Hytera نیز حداقل چهار مورد از این پتنت‌ها را نقض می‌کنند.

 

موتورولا تقریباً یک قرن است که در رادیوهای دوطرفه برای خود شهرت کسب کرده است، و Hytera سعی کرده هر دو را یعنی شهرت و اعتبار را تنها در چند ماه بدست آورد - و تا به امروز این کار را ادامه داده است. موتورولا که در سال 1928 در شیکاگو تأسیس شد، موقعیت خود را به عنوان رهبر نوآوری، در داخل و خارج از کشور، در تجهیزات رادیویی و فناوری‌های زیرساخت ایجاد کرده و حفظ کرده است. به ویژه، موتورولا تخصص و خلاقیت قابل توجه خود را در توسعه سیستم های ارتباطی رادیویی دو طرفه دیجیتالی پیشرفته سرمایه گذاری کرده است، که این سیستم ها را برای هزاران سازمان ایمنی عمومی، تیم های واکنش اضطراری، سازمان های حمل و نقل و تدارکات عرضه کرده است

رهبری جهانی موتورولا در زمینه تکنولوژی پیشرفته  ارزان نیست. برای سال‌ها، موتورولا هزاران مهندس را در ایلینوی، و سایر بخش‌های ایالات متحده و کشورهای مختلف در سراسر جهان به کار گرفته است و سالانه صدها میلیون دلار برای تحقیق در مورد فناوری‌های جدید و توسعه طیف گسترده‌ای از محصولات رادیویی دیجیتال و توسعه آن هزینه می‌کند. راه حل هایی برای ارتباطات یکپارچه وقوی در شبکه های واکنش سریع را دنبال میکند. سرمایه گذاری های قابل توجه موتورولا در تحقیقات و سایر اشکال نوآوری نیاز به محافظت دارد و موتورولا برای محافظت از مالکیت معنوی ایجاد شده توسط نبوغ و صنعت کارمندان خود، علاوه بر حق چاپ، حق ثبت اختراع و علائم تجاری، به اسرار تجاری خود متکی است.

ولی داستان هایترا برعکس است. داستان Hytera داستان نوآوری نیست، بلکه انها تلاش در سوء استفاده، کپی برداری و تلاش های عمدی برای پنهان کردن سوء رفتار خود از شناسایی دارند. برخلاف موتورولا، هایترا هیچگونه تلاشی را در راه تحقیق و توسعه علم و فناوری نداشته و سرمایه‌گذاری نکرده است. Hytera که در سال 1993 در شنژن چین تأسیس شد، تا سال 2001 به عنوان توزیع کننده محصولات موتورولا فعالیت می کرد و از آن زمان به عنوان تامین کننده محصولات رادیویی عمدتا آنالوگ فعالیت می کرد، این در حالی بود که بسیا ری از مشتریان به محصولات دیجیتال پیچیده ای نیاز داشتند که موتورولا طراحی و تولید می کرد. قابل توجه است که  زمانی که Hytera  فناوری های رادیویی دو طرفه دیجیتال خود را آغاز کرد، موتورولا قبلاً در این زمینه پیشگام بود و فناوری های رادیویی دو طرفه دیجیتال خود را به عنوان راه حل ارتباطی پیشرو برای کارهای عمومی، صنعتی، دولتی، غیرانتفاعی، راه اندازی کرده بود. و کاربری تجاری رادیویی دو طرفه دیجیتال موتورولا ، سیستم‌های آنالوگ قدیمی Hytera را منسوخ کرده بود، و این انگیزه‌ای برای Hytera  ایجاد کرد تا گام‌هایی برای رقابت بردارد . از طرفی کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده در همین بازه زمانی مسائل را برای Hytera پیچیده تر کرد، ضرب الاجلی تعیین کرد که عملاً تأمین کنندگان محصولات رادیویی را ملزم به استفاده از فناوری دیجیتال کرد.

 

Hytera با علم به اینکه محصولات رادیویی آنالوگ آن با انقراض روبرو شده است و نمی تواند امیدوار باشد که رادیوهای دیجیتالی دو طرفه خود را به موقع برای نجات کسب و کار بیمار خود توسعه دهد، طرحی غیرقانونی را برای دزدیدن مخفیانه اسرار تجاری محرمانه و اختصاصی موتورولا و استفاده از آن آغاز کرد. و آن اسرار تجاری را برای ساخت یک محصول رقیب استفاده کند. در واقع، همانطور که تیم اجرایی آن اذعان داشت، خط تولید اصلی Hytera - رادیوهای آنالوگ - به سرعت در حال منسوخ شدن بود و رادیوهای دیجیتال آن باید با "سرعت بسیار سریع" توسعه می یافت. و آنها 2 راه حل در پیش داشتند  یا در توسعه زمان‌بر و پر هزینه تحقیقات و تولید رادیوهای دیجیتال خود قرار گرفته و با صرف وقت و هزینه زیاد ، یا صرفاً از فناوری موتورولا، بدون اجازه، استفاده کند تا محصولی را به بازار (به قول هایترا) «با سرعتی بسیار سریع» عرضه کند. هایترا  دومی را انتخاب کرد: به جای طراحی محصولات رادیویی دو طرفه دیجیتال خود برای رقابت عادلانه در بازار کسب‌وکار رادیویی دیجیتال با سوء استفاده از فناوری‌های اختصاصی موتورولا  شروع به فعالیت با استفاده از  کپی کردن نوآوری‌های موتورولا ‌کرد که شامل استفاده از فناوری کلیدی در محصولات موتورولا تا کپی کردن اسناد فنی موتورولا بوده.

 

طرح Hytera برای سرقت فناوری‌های موتورولا، طرحی چندوجهی بود، اما به عنوان یک ستون مرکزی، طرحی را برای هدف قرار دادن موتورولا از داخل، از طریق پرسنل آن، به‌عنوان یک رکن مرکزی، شامل به‌کارگیری و اغفال پرسنل موتورولا که دسترسی قابل‌توجهی به فن‌آوری‌های اختصاصی موتورولا داشتند را  شامل می‌شد. هزاران سند فنی محرمانه در هفته های قبل از خروج آنها از شرکت به جهت ورود هایترا به  بازار رادیو دو طرفه دیجیتال، از اوایل سال 2008، توسط فریب  چندین مهندس رادیوی ارشد موتورولا که به طور گسترده با فناوری ها و مالکیت معنوی موتورولا آشنا بودند. انجام شد .

 سه مهندس ارشد موتورولا توسط Hytera استخدام شدند و در حال حاضر در Hytera سمت‌های ارشد دارند: Gee Siong Kok ("G.S. Kok")، که قبلا به عنوان مدیر ارشد مهندسی در موتورولا خدمت می‌کرد و اکنون به عنوان معاون ارشد و رئیس پایانه در Hytera خدمت می‌کند. ساموئل چیا ("چیا")، که قبلا به عنوان مهندس ارشد و مدیر بخش مهندسی در موتورولا خدمت می کرد، و اکنون به عنوان مدیر مهندسی نرم افزار در Hytera خدمت می کند. و Yih Tzye Kok ("Y.T. Kok")، که قبلا به عنوان مهندس ارشد در موتورولا خدمت می کرد، اکنون به عنوان مدیر فروش در هایترا خدمت می کنند.


© 2024 کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ایستگاه شبکه بیسیم می باشد