• 02177733340
  • 09122758364
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
نفت و گاز

نفت و گاز

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

رادیوهای دستی که برای صنایع نفت وگاز توصیه میشود باید استاندارد ATEX داشته باشند ، لذا ما در اینجا این استاندارد و برند رادیوهای دستی برای آن را شرح میدهیم .

  • رادیو ATEX چیست؟

سیستم‌های رادیویی یک ابزار ارتباطی ضروری در بسیاری از محیط‌های کاری هستند، اما در مناطقی که جرقه‌های الکتریکی یا گرما می‌توانند باعث انفجار شوند، استفاده از تجهیزات رادیویی با  استاندارد معمولی همیشه ایمن نیست. خوشبختانه، سیستم های رادیویی را می توان برای مقاومت در برابر مکان های قابل  انفجاری ساخت. هنگامی که تجهیزات مطابق با استانداردهای دقیق تعیین شده توسط دستورالعمل ATEX باشد، می توان آن را کاملاً ایمن در مناطق بالقوه خطرناک استفاده کرد.

  • ATEX مخفف چیست؟

ATEX  مخفف  Atmospheres Explosible  است. دستورالعمل ATEX 94/9/EC توسط اتحادیه اروپا در سال 2003 معرفی شد و این استاندارد به دنبال این است که تجهیزات و سیستم های ذاتا ایمن، از جمله رادیوهای دو طرفه مورد تایید  ATEX، توسط کارگران در محل های  بالقوه انفجاری استفاده می شود.

  • چه چیزی یک رادیو را ذاتا ایمن می کند؟

(( ذاتاً ایمن )) عبارتی است که ممکن است اغلب هنگام استفاده از تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی  در محیط‌های خطرناک بشنوید. در مورد رادیوهای دو طرفه، به این معنی است که دستگاه برای استفاده در مکانهایی که وجود جرقه، گرما یا شعله می تواند خطر ایمنی ایجاد کند، ایمن است. رادیوهای دارای تاییدیه ATEX که ذاتا ایمن هستند با شرایط بسیار سخت گیرانه تولید می شوند تا خطر ایجاد حتی کوچکترین جرقه را کاهش یا از بین ببرند. آنها همچنین باید حرارت تولید شده توسط دستگاه را محدود کنند. از پوشش رادیویی گرفته تا باتری هایی که استفاده می کنند، همه چیز با در نظر گرفتن ایمنی ساخته شده است. همه رادیوهای دو طرفه استانداردهای ATEX را برآورده نمی کنند، اگرچه بسیاری از تولیدکنندگان پیشرو دارای رادیوهای مورد تایید ATEX در محدوده خود هستند، از جمله موتورولا، Hytera و Icom.

رادیوهای دیجیتال ATEX معمولاً دارای بسیاری از ویژگی های پیشرفته ای هستند که از رادیوهای مدرن انتظار دارید.

  • ATEX تایید شده" به چه معناست؟

تجهیزات رادیویی که برای استفاده در محیط های بالقوه خطرناک در نظر گرفته شده اند باید به طور دقیق  برای مطابقت با استانداردهای دستورالعمل ATEX آزمایش شوند و به طور ذاتی ایمن باشند. این تضمین می کند که جرقه ای ایجاد نمی کند یا به دمای بالایی نمی رسد، که این می تواند در یک  محیط انفجاری باعث اشتعال  شود.

  • چه محیط هایی ممکن است به رادیوهای دو طرفه مورد تایید ATEX نیاز داشته باشند

مکان ‌های زیادی وجود دارد که رادیوها  میتوانند برای عملیات موثر واقع شوند ، با این حال رادیوهای استاندارد معمولی دو طرفه می‌توانند یک محیط خطرناک را خطرناک‌تر کنند.

در زیر بعضی از مکانهایی که ضرورتا" باید از اینگونه  رادیوها استفاده شوند ، ذکر شده است .

  • عملیات های اضطراری با حضور نیروهای آتش نشانی، آمبولانس و پلیس
  • سکوهای نفتی و پالایشگاه ها
  • شبکه گاز
  • معادن ذغال سنگ
  • کارخانه های شیمیایی

استفاده از لوازم جانبی، میکروفون ها و هدست ها به طور ذاتی ایمن برای برقراری ارتباط  در این نوع محیط ها ضروری هستند.


زون های  ATEX

نواحی خطرناک از نظر فراوانی و مدت زمان خطر موجود به صورت گازهای قابل اشتعال متفاوت هستند. بنابراین، مناطق مختلف   ATEX  نشان دهنده نوع و سطح خطر در یک منطقه است. تجهیزات رادیویی مورد تایید ATEX باید با منطقه ATEX که در آن برای استفاده در نظر گرفته شده است مطابقت داشته باشد و همچنین به طور مناسب مستندسازی شوند. مناطق ATEX و تعاریف آنها عبارتند از:

برای گازها/بخارها و گرد و غبار

  • منطقه 0 (برای گازها/بخارها) یا منطقه 20 (برای گرد و غبار)

منطقه ای که در آن مخلوط مواد منفجره به طور مداوم وجود دارد یا برای مدت طولانی وجود دارد.

تجهیزات رادیویی طراحی شده برای استفاده ایمن ATEX  در این منطقه، سطح بسیار بالایی از حفاظت را ارائه می دهند.

  • منطقه 1 (برای گازها/بخارها) یا منطقه 21 (برای گرد و غبار)

منطقه ای که در آن احتمال وجود یک مخلوط انفجاری در حالت عادی وجود دارد.

رادیوهای ذاتا ایمن مورد استفاده در این منطقه سطح بالایی از حفاظت را ارائه می دهند.

  • منطقه 2 (برای گازها/بخارها) یا منطقه 22 (برای گرد و غبار)

منطقه ای که احتمال وجود مخلوط مواد منفجره در آن در حالت عادی وجود ندارد و در صورت وقوع فقط برای مدت کوتاهی وجود خواهد داشت.

دستگاه‌هایی که برای استفاده در این منطقه تأیید شده‌اند، سطح حفاظتی معمولی را ارائه می‌کنند.


کلاس های دما

رادیوهای منطبق با ATEX اساساً توسط منطقه استقرارشان شناسایی می‌شوند، اما کلاس‌های دما که از 6 دسته  T1 تا T6  تشکیل شده‌اند، سطوح گرمایی را نشان می‌دهند که ممکن است یک محصول در آن استفاده شود.


رادیوهای دو طرفه  ATEX که توسط ما  توصیه می شود


در اینجا چند رادیو ATEX وجود دارد که ما به طور ویژه آنها را توصیه می کنیم :

 Motorola DP4401EX

DP4401Ex  از دسته بیسیم های جدید Mototrbo موتورولا است ، رادیویی دارای گواهینامه ATEX  که ارتباط استثنایی را در محیط های کاری خطرناک ارائه می دهد. در شرایط دمایی شدید از -20 درجه سانتیگراد تا +55 درجه سانتیگراد با استاندارد IP67 برای محافظت کامل در برابر نفوذ آب و گرد و غبار کار می کند

. DP4401EX همچنین دارای طیف وسیعی از مشخصات برای ارتقای ایمنی کارگران در صنایعی مانند نفت، گاز، معدن یا پالایشگاه های شیمیایی است.


Icom IC-F3202DEX  و IC-F4202DEX Icom

شرکت ایکوم دارای تجهیزات عالی ATEX است و ما به شما توصیه می کنیم نگاهی به IC-F3202DEC  مدل  VHF  و  IC-F4202DEX   مدل  UHF  بیندازید

. مشخصات ATEX این رادیوها آن را برای نفت، گاز و  صنایع شیمیایی، معدنی و دریایی. ایده آل میکند .

همانطور که انتظار دارید، این مدل ها با استانداردهای IP67 ضد آب و گرد و غبار هستند و مجموعه ای از ویژگی های ایمنی کارگران مانند Man Down و Lone Worker را ارائه می دهند.

IC-F3202DEX و IC-F4202DEX دارای طیف وسیعی از ویژگی های dPMR قابل برنامه ریزی هستند.

 

 

 

 

 

 


 

رادیو Entel DT953 DMR ATEX

اگر به دنبال یک رادیو ATEX بدون مجوز هستید، مدل DT953 DMR Entel را پیشنهاد می کنیم که در دو حالت دیجیتال و آنالوگ کار می کند.

 DTEx یک رادیو دو طرفه دستی مقاوم است که صدای فوق‌العاده بلندی را ارائه می‌کند و در فرکانس‌های PMR433.5/DMR433.05   بدون نیاز به مجوز سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی  کار می‌کند. کنترل های ارگونومیک به طور خاص برای استفاده آسان هنگام پوشیدن دستکش در آن رعایت شده است.

با ترکیب آخرین فناوری دیجیتال DMR و بالاترین رتبه بندی گروه گاز ATEX، سری DTEx بهترین برد، ایمنی و قابلیت اطمینان را در کلاس خود ارائه می دهد. چشمگیر تر اینکه  این رادیو از MIL-STD-810 فراتر رفته و دارای رتبه IP68  است.



Search

اینستاگرام تهران بسامد مکان

© 2024 کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ایستگاه شبکه بیسیم می باشد