• 02177733340
  • 09122758364
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

خبر در مورد COVID-19

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

نکته های کلیدی که باید در مورد واکسن کووید بدانید.

واکسن های کووید در برابر بیماریهای شدید و مرگ اور موثر هستند ، از جمله انواع ویروسی که در حال حاضر باعث ایجاد کووید می شود (به عنوان مثال ، نوع دلتا).

در صورت واکسیناسیون کامل ، می توانید فعالیتهایی را که قبل از همه گیری انجام داده اید ، از سر بگیرید. با این حال ، اگر در مکانهایی با انتقال شدید یا زیاد هستید ، باید از ماسک استفاده کنید. واکسیناسیون کامل و پوشیدن ماسک محافظت از نوع دلتا را افزایش می دهد و احتمالاً آن را به دیگران منتقل نمی کند.

ممکن است بعد از واکسیناسیون عوارض جانبی داشته باشید. اینها طبیعی هستند و باید ظرف چند روز از بین بروند.

واکسن به همه افراد بالای 12 سال  توصیه می شود. نحوه دسترسی به واکسن کووید را بیاموزید.

به افرادی که دارای نقص ایمنی متوسط ​​یا شدید هستند توصیه می شود که دوز اضافی واکسن کووید mRNA (یعنی Pfizer-BioNTech یا Moderna) را دریافت کنند.

به افراد گروهای خاصی توصیه می شود که از یک تقویت کننده Pfizer-BioNTech استفاده کنند.



اثر بخشی

مطالعات نشان می دهد که واکسن کووید اثر بخش است ، به ویژه در جلوگیری از بیماری جدی حتی اگر به کووید مبتلا شده اید واکسن بزنید.

واکسن های کووید به سیستم ایمنی ما می آموزد که چگونه ویروس ایجاد کننده کووید را بشناسد و با آن مبارزه کند. به طور معمول 2 هفته پس از واکسیناسیون طول می کشد تا بدن در برابر ویروس کووید ایمنی ایجاد کند. این بدان معناست که ممکن است فردی هنوز قبل یا درست بعد از واکسیناسیون به کووید مبتلا شود و سپس بیمار شود زیرا واکسن زمان کافی برای ایجاد محافظت را نداشت.

افراد دو هفته پس از دوز دوم واکسن Pfizer-BioNTech یا Moderna  یا 2 هفته پس از واکسن سینوفارم به طور کامل ایمن می شوند. برای دریافت بیشترین محافظت ، باید تمام دوزهای توصیه شده واکسن کووید را دریافت کنید. درباره اینکه چه کسی توصیه می کند یک دوز اضافی یا یک دوز تقویت کننده دریافت کند ، با پزشک مشورت کنید.

گاهی اوقات افراد می توانند پس از واکسیناسیون کامل به کووید مبتلا شوند. با این حال ، این تنها در تعداد کمی از مردم اتفاق می افتد ، حتی با نوع دلتا. هنگامی که این عفونت ها در بین افراد واکسینه شده رخ می دهد ، معمولاً خفیف است.

جهت ادامه مطلب کلیک کنید .


© 2024 کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ایستگاه شبکه بیسیم می باشد