• 02177733340
  • 09122758364
  • این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید

خطرات 5G در هوانوردی

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

خطرات اینترنت نسل پنجم در تداخل با تجهیزات ناوبری هوایی .

مدیران بزرگ‌ترین شرکت‌های هواپیمایی ایالات متحده خواستار مداخله فوری دولت در زمینه فعال شدن اینترنت نسل پنجم «5G» در نزدیکی فرودگاه‌های بزرگ آمریکا شدند. به گزارش شبکه خبری «سی‌ان‌ان»، این مدیران نسبت به عواقب ناگواری که استفاده از اینترنت نسل پنجم در اطراف فرودگاه‌ها بر حمل‌ونقل و اقتصاد کشور خواهد داشت، هشدار دادند. نمایندگان ۱۰ شرکت هواپیمایی در نامه‌ای از دولت خواستند تا استفاده از اینترنت نسل پنجم در نزدیکی فرودگاه‌هایی که محدودیت پروازی اداره فدرال هوانوردی در آنها اعمال می‌شود، به تعویق بیافتد.

جهان هوانوردی نگران است که سیگنا‌ل‌های ۵جی با فناوری‌های مورد استفاده در هوانوردی، از جمله ارتفاع‌سنج رادار، در هواپیماها تداخل ایجاد کند. به گفته این مدیران، چنین موضوعی بر پروازهای هواپیماهای مسافری و باربری تأثیر می‌گذارد و برای نیروی کار، تجارت، و اقتصاد کشور زیان‌بار خواهد بود. در این نامه گفته شده است که مذاکرات بین‌ خطوط هوایی ‌و صنعت مخابرات ادامه دارد.

اپراتورهای «ورایزن» و «ای‌تی‌اند‌تی»، ابتدا عرضه اینترنت نسل پنجم را تا ماه ژانویه به تعویق انداختند، و سپس با تأخیر محدودتری متمرکز بر مناطق اطراف فرودگاه‌ها موافقت کردند که این هفته منقضی می‌شود. به گفته شرکت‌های هواپیمایی، در صورت عدم توجه به این موضوع، پروازهای بسیاری در معرض لغو، تغییر مسیر، یا تأخیر قرار می‌گیرند و مشکلات جدی برای هزاران هواپیما و مسافران آنها ایجاد می‌شود. اپراتورهای ورایزن و ای‌تی‌اند‌تی هنوز واکنشی به نامه شرکت‌های هواپیمایی نشان نداده اند.

نامه مدیران این شرکت‌های هواپیمایی به کاخ سفید، وزارت حمل‌ونقل، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده ارسال شده است. خطوط هوایی آلاسکا، آمریکن، دلتا، و شرکت‌های فداکس و یوپی‌اس از جمله امضاکنندگان این نامه هستند.

کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده، «اف‌ای‌ای»، دوشنبه با انتشار بیانیه‌ای گفت که در حال بررسی شرایط و گفت‌وگو با شرکت‌های هواپیمایی و ارتباطی است تا از ایمنی پروازها و مسافران اطمینان حاصل کند. مقامات فدرال در حال کاهش برخی محدودیت‌ها برای خطوط هوایی تجاری هستند که قرار است از این هفته با عرضه اینترنت نسل پنجم اعمال شود.

سازمان «اف‌ای‌ای» اعلام کرده است که اجازه استفاده از دو ارتفاع سنج راداری را که توسط برخی هواپیماهای بوئینگ و ایرباس استفاده می‌شود صادر کرده است. این رادارها به بسیاری از هواپیماهای تجاری آمریکا امکان می‌دهد تا در برخی فرودگاه‌ها با دید کم فرود بیایند.

چند روز پیش از فعال‌سازی اینترنت نسل پنجم، کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده می‌گوید که محدودیت‌های حدود ۴۵ درصد از ناوگان هواپیماهای تجاری آمریکا را لغو کرده است و حدود ۴۸ باند از ۸۸ باندی که تحت تأثیر فناوری جدید اینترنتی قرار می‌گیرند، برای فرود با دید کم واجد شرایط هستند. اینترنت نسل پنجم به سیگنال‌های رادیویی متکی است. در آمریکا، فرکانس‌های رادیویی مورد استفاده برای این فناوری، در بخشی از طیفی شناخته می‌شود که به «سی-بند» شهرت دارد.

این فرکانس‌ها نزدیک به فرکانس‌هایی هستند که توسط ارتفاع‌سنج‌های رادیویی در هواپیما استفاده می‌شوند، که ارتفاع هواپیما را از سطح زمین اندازه می‌گیرد، ‌اما همچنین داده‌هایی را برای سیستم‌های ایمنی و هوانوردی فراهم می‌کنند. نگرانی اصلی این است که تداخل سیگنال‌های ۵جی ممکن است مانع عملکرد صحیح این ابزارها شود ‌و مشکلاتی در زمینه ایمنی و به ویژه هنگام فرود هواپیماها ایجاد کند.


© 2024 کلیه حقوق این سایت متعلق به شرکت ایستگاه شبکه بیسیم می باشد